پیشگیری یا درمان؟
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
سلام دوست عزیز.خوشحال میشم آدرس وبلاگ من رو در وب خودت بذاری. بازهم به وب من سربزن.ممنونم





صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

طبق تحقيقات سازمان جهاني بهداشت در هر ‌٨ ثانيه يك نفر در دنيا به علت استعمال دخانيات جان خود را از دست مي‌دهد.


ادامه مطلب
[ شنبه 1 فروردين 0برچسب:مضرات سیگار,سیگار,مضرات سیگار کشیدن, ] [ 13:51 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، برای شما پیشنهاداتی داریم که شاید تا به حال از هیچ کس نشنیده اید.

میوه و سبزی مصرف کنید.

در جریان یک تحقیق از 1000 نفر (که سیگاری بودند) در مورد عادات سیگار کشیدن و میزان مصرف میوه و سبزی سوال شد. 14 ماه بعد از آنها سوال شد که آیا در ماه گذشته سیگار کشیده بودند یا نه. این تحقیق نشان داد که توانایی ترک سیگار در کسانی که بیشترین میوه و سبزی را مصرف می کنند سه برابر بیشتر از کسانی است که میوه و سبزی کمتری مصرف می کنند.
این تحقیق همچنین نشان داد که سیگاریهایی که میوه و سبزی بیشتری مصرف می کنند در طول روز تعداد سیگار کمتری می کشند، فاصله بین زمان بیدار شدن و مصرف اولین سیگار در آنها بیشتر است، و نمره اعتیاد به نیکوتین در آنها کمتر است.
دلیل این یافته ها شاید این باشد که غذاهای فیبردار باعث می شود که افراد احساس سیری کنند و در نتیجه نیاز کمتری را به سیگار احساس کنند. به گفته کارشناسان سیگاریها گاهی احساس گرسنگی را با نیاز به سیگار اشتباه می گیرند که باعث می شود به جای صرف غذا به سیگار روی بیاورند.

از هیپنوتیزم استفاده کنید.

سال ها است که ادعاهایی می شنویم مبنی بر اینکه هیپنوتیزم به بعضی از افراد کمک کرده تا سیگار را ترک کنند. اکنون پژوهشگران کانادایی می گویند هیپنوتیزم امکان ترک سیگار را 4.6 برابر بیشتر می کند. اما هنگام هیپنوتیزم چه اتفاقی می افتد؟ درمانگر شما را به حالتی مانند بیهوشی فرو می برد و جملاتی مانند "من از سیگار بدم می آید" را به شما القا می کند که در ناخودآگاه شما باقی می مانند و بعدها بر رفتار شما تاثیر می گذارند.

از طب سوزنی استفاده کنید.

در این نوع طب که ریشه چینی دارد سوزن هایی در زیر پوست بدن در قسمت های خاصی از بدن قرار داده می شود. طب سوزنی برای درمان بعضی بیماری ها و به خصوص درد به کار می رود. البته هنوز تاثیر طب سوزنی بر ترک سیگار کاملاً ثابت نشده است، ولی محققان کانادایی معتقدند که افرادی که طب سوزنی دریافت کرده اند 3.5 برابر راحت تر از دیگران سیگار را ترک می کنند. 
 

 

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

روسیه بزرگترین تولید کننده جو در جهان است و تنها5 درصد از جو که در سراسر دنیا کشت میشود برای مصارف خوراکی است

به نقل از سایتehow جو با افسردگی .بی خوابی و خستگی جسمی و عصبی مقابله میکند.غنی از کلسیم.فسفر و منیزیم است و مصرف منظم آن استخوان را قوی و محکم نگه می دارد.وخطر بروز پوکی استخوان را کاهش می دهد
فیبر بالای آن ناراحتی گوارشی وقولنج را برطرف میکند.آهن موجود در آن سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و انرژی را افزایش میدهد
اکسیدان موجود در آن باعث کاهش رسوب در رگهاو تصلب شرایین میشود.به علت وجود فیبر بالا اثر کمی روی میزان قند خون دارد.در نتیجه خطر بروز دیابت نوع2 را کاهش میدهد
سلنیم موجود در آن به عنوان آنتی اکسیدان با ویتامین Eعمل میکند و بدن را از آسیب رادیکالهای آزاد محافظت میکند و همچنین در پیشگیری از بروز برخی سرطانها موثر است.
 
[ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:خواص جو,جو,درمان افسردگی,پیشگیری از پوکی استخوان,جو, ] [ 10:44 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

 

حیات هر عضوی در بدن، به گردش خون و اکسیژن رسانی مناسب بستگی دارد. به همین دلیل وقتی جریان خون قلب مختل می شود، دچار سکته قلبی می شویم. لباس های نامناسب و نشستن طولانی مدت به خصوص در وضعیت های خاص نیز جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را مختل می کند و گاهی آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر این، تحت فشار قرارگرفتن اعصاب این ناحیه نیز مزید بر علت می شود و آسیب های وارده را دو چندان می کند. پس بهتر است به شلواری که میپوشید بیشتر بیندیشید اما چرا و چگونه؟

علت اینکه بیضه ها خارج از بدن قراردارند، این است که برای عملکرد طبیعی، درجه حرارت آنها باید نیم درجه سانتی گراد از درجه حرارت بدن کمتر باشد بنابراین هر عاملی که باعث افزایش درجه حرارت آنها شود، باعث آسیب به فرایند تولید نطفه مردانه (اسپرم) می شود. به عنوان مثال در بیماری شایع واریکوسل، وریدهای اطراف بیضه متسع می شوند. این اتساع وریدها باعث افزایش درجه حرارت بیضه ها و آسیب به تولید اسپرم و ناباروری مرد می شود. لباس زیر و شلوارهای تنگ فاق کوتاه و از جنس پارچه سخت، با ۳ مکانیسم باعث آسیب به بیضه ها می شوند؛ مختل شدن جریان خون ناحیه تناسلی، اختلال در تهویه آن و بالارفتن درجه حرارت بیضه ها. نزدیک شدن و چسبیدن بیضه ها به بدن و یکی شدن درجه حرارت آنها با بدن در درازمدت باعث آسیب به تولید اسپرم می شود. لازم به ذکر است که درجه حرارت ایده آل برای تولید اسپرم طبیعی، تقریبا ۳۳ درجه سانتی گراد است.

در ناحیه دستگاه تناسلی مردانه، قسمتی به نام «میاندوراه» یا در اصطلاح پزشکی «پِرینه» وجود دارد. میاندوراه در ناحیه بین مقعد و قاعده کیسه های بیضه قرار دارد و اعصاب مهم ناحیه دستگاه تناسلی از این قسمت عبور می*کنند. هر عاملی که باعث ضربه یا اختلال در این قسمت شود، اعصاب آن را تحت تاثیر قرار می دهد و این موضوع باعث اختلال در نعوظ می شود. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه، یک درز دوخت سفت در خط وسط دارند که ناحیه میاندوراه را به شدت تحت فشار قرارمی دهد. برای داشتن یک رابطه زناشویی موفق باید جریان خون و عصب گیری ناحیه دستگاه تناسلی مرد طبیعی باشد، ولی بعضی بیماری ها مانند بیماری قند، فشارخون، چربی بالا، آسیب به نخاع به هر علتی و
از طریق مختل کردن جریان خون و جریان عصبی ناحیه دستگاه تناسلی به ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ منجر می شوند. به همین دلیل حدود ۱۵ درصد افرادی که دوچرخه سواری حرفه ای انجام می دهند، به علت فشار مداوم به ناحیه میاندوراه که باعث اختلال در عصب گیری و اختلال در خون رسانی ناحیه دستگاه تناسلی می شود، دچار ناتوانی جنسی می شوند؛ یعنی همان کاری که شلوارهای تنگ و فاق کوتاه در درازمدت با بدن می کنند.

عرق انسان به خودی خود بویی ندارد ولی سطح پوست بدن ما پوشیده از هزاران نوع میکروب است. اگر راه مناسبی برای تبخیر عرق وجود نداشته باشد، در سطح پوست جمع و باعث شکسته شدن باکتری ها می شود. با شکستن باکتری ها، مواد شیمیایی آزاد و باعث ایجاد بوی آزار دهنده می شوند. بوی عرق دو نقطه از بدن خیلی آزار دهنده است، این دو ناحیه عبارتند از زیربغل ها و ناحیه دستگاه تناسلی. علت این بو تولید پروتئین و مواد چربی به وسیله غدد عرق این نواحی است که باکتری ها از آنها تغذیه می*کنند. از آنجا که عرق سایر نقاط بدن حاوی مقادیر زیادی نمک است، باکتری ها به آسانی نمی توانند از محتویات عرق استفاده کنند. اگر تهویه ناحیه تناسلی به علت پوشیدن لباس های تنگ به خوبی برقرارنباشد، هم بوی تعریق دیگران را آزرده می کند، هم کم کم ناحیه تناسلی بوی خاص آزار دهنده ای می گیرد که حتی با شستشو نیز از بین نمی رود و چون محیط همیشه به علت وجود عرق مرطوب است، احتمال عفونت های قارچی بالا می رود.

افرادی که در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می کنند، اگر به کشاله های ران خود به دقت نگاه کنند، ممکن است لکه های قهوه ای رنگی را ببینند که همان قارچ پوستی است. حال شما راننده ای را تصور کنید که در فصل تابستان با شلوار نامناسب روزی ۱۰ ساعت مسافرکشی می کند. حدس بزنید که این فرد به علت گرمای بیش از حد ناحیه دستگاه تناسلی، مختل شدن جریان خون این ناحیه، مختل شدن جریان عصبی و تعریق بیش از حد که امکان تبخیر مناسب آن وجود ندارد، در دراز مدت دچار چه مشکلاتی خواهد شد.

 

[ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:مضرات پوشیدن شلوار تنگ, شلوارهای تنگ,شلوار,تنگ,شلوار تنگ, ] [ 17:48 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

این سبزی طبیعت معتدلی دارد. به دلیل دارا بودن ویتامین‌هایA و C جزء آنتی‌اكسیدان‌های قوی بوده و برای دفع رادیكال‌های مضر بدن مفید است. همچنین پایین‌آورنده قند خون بوده و لكه‌های قهوه‌ای و كك و مك ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می‌كند.

براساس تحقیقاتی كه در دانشگاه پزشكی شهید بهشتی انجام شده است، شاهی چربی و كلسترول بد خون را كاهش می‌دهد و روغن‌های فرار آن برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه‌های مزمن مفید است.

تركیبات موجود در این سبزی محرك فعالیت كلیه‌ها بوده و دافع سنگ كیسه صفرا، مثانه و كلیه است و فوق‌العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که مصرف منظم بادام زمینی بدلیل اینکه سرشار از ویتامین E می باشد باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد در افراد می‌شود.

تحقیقات پزشکی در گذشته به اهمیت و موثر بودن ویتامین E در پیشگیری از احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و تخریب شبکیه چشم با افزایش سن اشاره کرده بود.

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا است و از این نظر می‌توان گفت جزو آجیل‌ها نیست.

بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. 100 گرم بادام زمینی حاوی 50 گرم چربی،16 گرم کربوهیدرات است.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی است. در بین آجیل‌ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین است.

بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب است.

در 28 گرم بادام زمینی، حدود 2 گرم فیبر وجود دارد. این مقدار 9 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند.

بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 است.112 میلی گرم در 100 گرم. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب ( HDL) می‌شود، فرایند پیری را به تعویق می‌اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.

بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز هست لذا سلول را از خرابی و نابودی محافظت می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. منیزیم موجود در بادام زمینی، همچنین از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌کند.

بادام زمینی دارای فولات نیز هست. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می‌کند.

بادام زمینی همچنین حاوی پتاسیم است. که موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می‌شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می‌کند.

فسفر در بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگی عضلات را می‌گیرد و بدون کلسترول است

[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:خواص بادام زمینی, بادام زمینی,سرطان کبد,بادام, ] [ 13:54 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

دم کرده زیره برای دندان درد مفید است، گفت: اگر زیره در سرکه خیسانده شده و چند قطره از آن در بینی چکانده شود، برای قطع خونریزی بینی مفید است.

زیره گیاهی متعلق به خانواده چتریان که در کتب طب ایران سنوت، کمون و در گویش محلی خراسان به کراویه مشهور است..

دانه این گیاه در طب گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در تجزیه شیمیایی آن روغن ثابت، رزین، تانن و آلدئیدی به نام کومینول و از ترپنها، پی‌سیمین‌ها، دی پنیتن و آلدئیدها کومین آلدئید و کومینیل الکل گزارش شده است.

مصرف خیسانده زیره در سرکه و آب آن برای سختی و تقویت معده و کبد مفید بوده و اشتها را تحریک می‌کند، همچنین نفخ معده را از بین می‌برد و برای قطع سکسکه نیز از آن استفاده می‌شود.

مقدار خوراک این گیاه دارویی در روز را 20 گرم است که به صورت پودر همراه با شیرین کننده و یا در یک لیتر آب مصرف می‌شود.

 

[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:خواص زیره, دندان درد,زیره,, ] [ 13:22 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

از چربی زیرپوست یک شترمرغ حدود 4 الی6 لیتر روغن به دست می آید. که بدلیل دارابودن اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ امگا6 و امگا9 ( در حقیقت بدن انسان قادر به ساختاین اسیدهای چرب ضروری و حیاتی نمیباشد) مصرف گسترده ای در صنایع داروئی و آرایشی وبهداشتی دارد.همچنین یکی از موثرترین روغنهای درمانی چهان است که به علت ریز مولکول بودن ( به بیان دیگر اندازه مولکولهای روغن شترمرغ شبیه و هم سایز مولکولهای  چربی پوست بدن انسان است) با سرعت فوق العاده ای پخش و از طریق منافذ پوست کاملا جذب میشود. روغن شتر مرغ برای تولید محصولات حفاظت کننده پوست، مو ولوسیون های برطرف کننده درد ایده آل است.
زیبائی :
1.لایه بردار و جوان کننده پوست (نرم کننده،روشن کننده و ضدلک)
2. بهبود شبکه فبیری پوست به دلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع
3. صاف کننده خطوط و چروکهای پوست صورت و گردن
4. کمک به بهبود خشکی لب و کبودی و پف زیر چشم و جای جوش (آکنه)
5.قویترین برطرف کننده ترکهای پاشنه پا و ترکهای بعد از زایمان و ترکهای چاقی لاغری
6. ترمیم جای زخم، سوختگی، بخیه و مشکلات گوشت اضافه
بهداشتی :
1.تسریع در بهبود خارش پوست و آفتاب سوختگی
2.بازیابی سلولهای از بین رفته پوست در اثر استرس و شرایط جوی
3. بهترین روغن برای ماساژ (رفع خستگی و آرامش دهنده عضلات و افزایش دهنده جریان خون)
4. حالت دهنده و تقویت کننده موهای ضعیف و پرپشت کننده موهای ابرو و مژه
5.محافظت از پوست (حفظ چربی و رطوبت طبیعی پوست، درمان خشکی پوست)
داروئی:
۱. درمان زخم ها و کبودیها، بریدگیها و خراشیدگی های پوست
۲. ترمیم سوختگی های خفیف و شدید
۳. درمان زخم بستر و نیش حشرات و خاصیت آنتی هموروئیدی
۴. برطرف کننده ناراحتی ها و التهابات پوستی ( تبخال، تاول، اگزما٬ پسوریازیس،قانقاریا)
5. تسکین دردهای مزمن و شدید مفاصل (کمردرد، آرتروز، زانودرد،رماتیسم وسیاتیک)
6. برطرف کننده دردهای ناشی از کوفتگی و کشیدگی عضلات و ماهیچه ها (دررفتگی و رگ به رگ شدن)

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 283
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 2791
بازدید کل : 316562
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1