پیشگیری یا درمان؟
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
سلام دوست عزیز.خوشحال میشم آدرس وبلاگ من رو در وب خودت بذاری. بازهم به وب من سربزن.ممنونم





صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 

به گزارش هلث ‌دي ‌نيوز، داروي تاموکيسفن که در درمان سرطان پستان کاربرد دارد مي‌تواند شيوه جديدي براي مبارزه با عفونت‌هاي قارچي ناشي از "کانديدا" باشد.به گفته محققان دانشگاه روچستر در بررسي‌هاي آزمايشگاهي روي موش‌ها مشخص شده که داروي تاموکسيفن عفونت‌ کشنده قارچي را در افرادي که دچار ضعف سيستم ايمني هستند يعني افراد مبتلا به سرطان و ايدز از بين مي‌برد.نتايج اين تحقيق در نشريه شيمي‌درماني منتشر شده است.

 

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:داروهای ضدسرطان,عفونت های قارچی,تازه های پزشکی , ] [ 15:54 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تهران - محققان مي گويند اگرچه دارو درماني مي تواند ميزان ويروس ايدز را در خون کاهش دهد، اما اين ويروس از بين نمي رود. اکنون تحقيقات جديد نشان مي دهد ويروس ايدز مي تواند در مغز استخوان پنهان شود.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، تحقيقات نشان مي دهد، ويروس ايدز در مغز استخوان پنهان مي شود و از دسترس داروها دور مي ماند تا بعدها بيدار شده و بيماري ايجاد کند.
دکتر کاتلين کولينز از دانشگاه ميشيگان و همکارانش دريافتند ويروس HIV مي تواند سلول هاي مغز استخوان را که عمر طولاني دارند و در نهايت به سلول هاي خوني تبديل مي شوند، آلوده کند.
اين ويروس در سلول هاي مغز استخوان پنهان مي شود، اما هنگامي که اين سلول ها به سلول هاي خوني تبديل مي شوند مي توانند دوباره فعال شده و عفونت جديدي را ايجاد کنند.
اين ويروس سلول هاي خوني جديد را از بين مي برد و سلول هاي ديگر را آلوده مي کند.
نتايج اين تحقيقات در نشريه نيچر پزشکي منتشر شده است.

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:ویروس ایدز, تازه های پزشکی, ] [ 15:46 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 

تازه ترين يافته هاي محققان نشان مي دهد که خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده در افرادي که در هفته 2 يا 3 شيشه نوشابه گاز دار غير الکلي مي نوشند، بيشتر است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا و به نقل از خبرگزاري رويترز، نتايج اين تحقيق که بر روي شصت هزار نفر در سنگاپور انجام شده است نشان مي دهد که افرادي که به جاي نوشابه هاي گازدار حاوي سودا بيشتر آب ميوه مي نوشند، با اين خطر روبرو نيستند.
دکتر "مارک پريرا" از دانشگاه مينه سوتا آمريکا که مسئوليت اين تحقيق را بر عهده داشت، در اين زمينه گفته است که گرچه ممکن است قند زياد هم عامل بروز اين بيماري باشد، اما افرادي که به طور مرتب نوشابه هاي گازدار شيرين شده مي نوشند بيشتر در معرض اين بيماري قرار دارند.
به گفته وي سطوح بالاي قند در نوشابه هاي غيرالکلي مي تواند موجب افزايش سطح انسولين در بدن شود که به نظر مي رسد با رشد سلولي سرطان لوزالمعده ارتباط دارد.
در جريان اين تحقيق که 14 سال بطول انجاميده است 140 نفر از افراد مورد بررسي به سرطان لوزالمعده مبتلا شدند که در هفته بيشتر از دو نوشابه گاز دار غير الکلي شيرين مي نوشيده اند
تحقيقات ديگري که در همين زمينه انجام شده است نشان مي دهد که احتمال ابتلاي به سرطان لوزالمعده در چنين مواردي به ويژه هنگامي که با سيگار کشيدن و مصرف بالاي گوشت قرمز همراه باشد، بيشتر است.
سرطان لوزالمعده يکي از کشنده ترين انواع سرطان است و تنها حدود پنج درصد از بيماران مبتلا به آن مي توانند حدود پنج سال زنده بمانند.

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:مضرات نوشابه های گاز دار,سرطان,تازه های پزشکی, ] [ 15:33 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 

تهران-محققان مي گويند، مصرف گوشت هاي فراوري شده مانند سوسيس و کالباس خطر ابتلا به بيماري قلبي و ديابت را افزايش مي دهد.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا و به نقل از خبرگزاري شينهوا، اين تحقيق نشان داده است که خوردن يک وعده گوشت فراوري شده در هفته نيز با خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و ديابت ارتباط دارد.
اين تحقيق که در دانشکده "بهداشت عمومي هاروارد" انجام شده توصيه کرده است که براي کاهش خطر ابتلا به حملات قلبي و ديابت مردم بايد از مصرف زياد گوشت هاي فراوري شده مانند هات داگ، سوسيس و کالباس خودداري کنند.
محققان پس از اين تحقيق که برروي يک ميليون و 200 هزار نفر انجام شده احتمال دادند که اين خطر با نمک و مواد نگهدارنده اي که در گوشت هاي فراوري شده وجود دارد، ارتباط دارد.
براين اساس مصرف هر 50 گرم گوشت فراوري شده خطر ابتلا به بيماري قلبي را 42 درصد و خطر ابتلا به ديابت را 19 درصد افزايش مي دهد.

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:مضرات سوسیس و کالباس,بیماری قلبی,, ] [ 15:18 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 2599
بازدید کل : 316370
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1