پیشگیری یا درمان؟
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
سلام دوست عزیز.خوشحال میشم آدرس وبلاگ من رو در وب خودت بذاری. بازهم به وب من سربزن.ممنونم





صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

 

بهترين راه پيشگيري از سرطان، اتخاذ شيوه سالم زندگي است. مصرف مواد غذايي سالم و غني از ويتامين و مواد مغذي بخش مهمي از برنامه پيشگيري از سرطان را تشکيل مي دهد. در اين مطلب به نقل از «MSN» به ۵ نوع ويتامين که از بروز سرطان پيشگيري مي کند، اشاره شده است.
بتا کاروتن: اين ويتامين که پيش ماده سازنده ويتامين A به حساب مي آيد، در بيشتر صيفي جات و سبزيجات نارنجي و سبز رنگ مانند هويج، اسفناج و برگ چغندر موجود است. اين ويتامين يک ماده مغذي به حساب مي آيد و از ريه ها در برابر سموم سرطان زا محافظت مي کند. نتايج بررسي ديگري نيز نشان داد، در افراد سيگاري که روزانه صيفي جات سبز و زرد رنگ سرشار از بتاکاروتن مصرف مي کنند، خطر بروز سرطان معده و ريه کاهش مي يابد. البته اين يافته به معناي تجويز استعمال دخانيات نيست.
ويتامين B6: اين نوع ويتامين براي حفظ سيستم ايمني بدن لازم است و مجراي تنفسي را در برابر عفونت و آلودگي محافظت مي کند. هم چنين در پيشگيري از بروز سرطان گردن رحم موثر است. ويتامين B6 در هويج، سيب، موز و سبزي هاي برگدار وجود دارد.
ويتامين C: اين ويتامين يکي از مواد مغذي است که از بروز بيماري هاي مختلف پيشگيري مي کند.
اسيد فوليک: نام ديگر آن فولات است و در پيشگيري از بروز سرطان گردن رحم موثر است. اين ويتامين در چغندر، کلم برگ، سبزي هاي برگدار، تخم مرغ، ميوه هاي مرکباتي و اغلب ماهي ها يافت مي شود.
ويتامين E: ويتامين E علاوه بر اين که در پيشگيري از بروز سرطان روده موثر است، به عنوان آنتي اکسيدان قوي عمل مي کند و آسيب هاي ناشي از آلاينده ها را کاهش مي دهد. ويتامين E در تخم مرغ و جگر يافت مي شود.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

لوبيا سبز بومي کشور پرو است که ابتدا به آمريکاي جنوب مرکزي و سپس به اروپا راه پيدا کرد. امروزه آمريکا، چين، ژاپن، اسپانيا، ايتاليا و فرانسه بزرگ ترين توليدکنندگان اين گياه هستند. لوبيا سبز سرشار از پروتئين، چربي، کلسيم، فسفر، ويتامين هاي D ، C، B، A و K، منگنز، منيزيم، پتاسيم، فولات، تيامين، ريبوفلاوين، اسيد چرب، امگا۳، نياسين، نشاسته و آهن است. اين گياه کم کالري و حاوي آنتي اکسيدان محلول در آب و چربي است. * به نقل از سايت «ehow»، تقويت کننده طحال و کليه است. * عملکرد جذب روده اي را بهبود مي بخشد. * تقويت کننده بينايي است. * از آن جا که ساختار استخوان ها را بهبود مي دهد، در رفع پوکي استخوان مفيد است. * مانع تراکم جرم در جداره رگ ها مي شود و در نتيجه براي بيماران قلبي عروقي مفيد است. * مصرف آن به بيماراني که يرقان را پشت سر گذاشته اند، توصيه مي شود. * خطر بروز تصلب شرايين و آسم را کاهش مي دهد. * براي بيماران ديابتي مفيد است.از التهاب مفصلي مي کاهد. * از يبوست جلوگيري مي کند. * کاهش دهنده کلسترول خون است.
[ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:خواص لوبیا سبز,لوبیا سبز,لوبیا,تقویت کننده کلیه و طحال, ] [ 12:12 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

 

کندر، گياهي دارويي است که شيره آن خوشبو کننده است و معمولا آن را با اسپنددانه مي سوزانند. ميوه اين گياه که پوسته اي چرب دارد و به اندازه يک نخود است، به صورت خام مصرف مي شود.
* اين گياه با التهاب بدن مقابله مي کند.* مصرف خوراکي اين گياه همراه با زردچوبه براي درمان آرتريت مفيد است. * مصرف روزي ۳۰۰ ميلي گرم اين گياه، احتمال حمله آسم را کاهش مي دهد. * درد قاعدگي را تسکين مي دهد.* التهاب روده بزرگ را برطرف مي کند. * براي بهبود سلامت مفصل مفيد است.
* از کبد محافظت مي کند.* براي التهاب مفصل زانو مفيد است.* خطرات بروز سرطان را کاهش مي دهد.* روغن اين گياه در جوان سازي پوست موثر است. به پوست ظاهري صاف و نرم مي بخشد.* با افزايش ميزان ترشح تيروئيد، به کاهش وزن کمک مي کند.* اسهال را برطرف مي کند.* براي مبتلايان به آرتريت، مانند مسکن عمل مي کند.* از آن جا که مصرف هر گياه دارويي بايد زير نظر پزشک باشد، مصرف اين گياه نيز به ويژه در مورد زنان باردار يا شيرده بايد با توصيه پزشک انجام شود.
 
[ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:خواص کندر, کندر, خواص گیاه کندر, کندر ضد التهاب, ] [ 17:43 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

 

اتخاذ يک برنامه رژيمي سالم و مفيد سرشار از سيليکات، کلسيم و آهن از ريزش مو پيشگيري مي کند يا ميزان آن را کاهش مي دهد. به نقل از سايت «هلث نيوز» با رعايت ۱۰ نکته که در اين مطلب عنوان شده است، مي توان مانع از ريزش مو شد. خوب است قبل از آن علت ريزش مو را بدانيم.
داشتن رژيم غذايي نادرست
کمبود ويتامين
عوامل ژنتيکي
استرس، اضطراب و نگراني هاي بيش از حد
 بيماري هاي طولاني مدت مانند کم خوني، يرقان، حصبه و اسهال خوني
گردش ضعيف خون
رعايت نکردن بهداشت پوست سر
با تشخيص و شناسايي علت ريزش مو، درمان آن راحت تر انجام مي شود. براي رفع اين مشکل بهتر است به جاي استفاده از مواد شيميايي که ضرر بيشتري به بدن مي رساند به روش هايي که در ذيل مي آيد، عمل کنيد.
ناشتا، يک ليوان آب با مقداري دانه کتان بخوريد. دانه کتان سرشار از امگا ۳ است که براي رشد مو ضروري است.
هر شب ۵ بادام با پوست در آب خيس کنيد و صبح بخوريد.
مصرف روزانه يک کاسه جوانه بنشني مفيد است.
مصرف پروتئين از جمله مرغ و تخم مرغ فراموش نشود.
مصرف روزانه چاي و قهوه را کاهش دهيد.
در آخرين مرحله آب کشي موي سر، يک قاشق مرباخوري آب ليمو به آب اضافه کنيد تا مو براق و عاري از شوره سر شود.
روزي ۲ ليوان شير کم چرب بخوريد و مصرف روزانه ميوه را فراموش نکنيد.
مصرف صيفي جات به خصوص اسفناج فراموش نشود.
تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز بپرهيزيد و به خوردن ماهي، مرغ و تخم مرغ رو بياوريد.
آب شنبليله را ناشتا بخوريد و ضماد تهيه شده با دانه آن را هفته اي يک بار به مدت نيم ساعت روي پوست سر بماليد.
 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

بعضی از غذاها می‌توانند با تحریک روند ترشح هورمون‌‌های سروتونین و ملاتونین زمینه‌های آرامش روانی و خوابی آرام را فراهم آورند. این 10 تا گل‌های سرسبد همان غذاها هستند :

1) موز: هم ملاتونین دارد، هم سروتونین؛ که دو عامل مهم در تامین آرامش و خواب راحت هستند.
 2) شیر گرم: یک لیوان شیر گرم را ساعتی قبل از خواب شبانه‌تان بخورید تا تاثیرش را ببینید.
3) چای بابونه: بابونه از دیرباز یکی از درمان‌های سنتی برای کم‌خوابی و ناراحتی‌های اعصاب بوده است.
4) عسل: گلوکز موجود در عسل عاملی برای کم کردن مقدار اورکسین است که خود، عاملی موثر در هوشیاری است.
5) سیب‌زمینی: سیب‌زمینی آمینواسید تریپتوفان دارد که می‌‌تواند زمینه‌های خواب راحت را فراهم کند.
6) مغز بادام: این خشکبار حاوی دو عامل مهم خواب راحت (تریپتوفان و منیزیم) است.
7) بلغور جو و سوپ جو: جو نیز عامل افزایش تولید ملاتونین در بدن است و زمینه‌ساز خواب راحت.
8) نان گندم کامل: باعث می‌شود انسولین در بدن آزاد شود و به دنبال آن تریپتوفان بیشتری به مغز رسیده و سروتونین بیشتری ترشح شود.
9) گوشت بوقلمون: این گوشت نیز منبعی غنی از تریپتوفان است. البته باید در نظر داشت که منظور فقط همان بوقلمون است؛ نه بوقلمون شکم‌پر که باعث سنگین شدن معده می‌شود و بی‌خوابی را به دنبال خود می‌آورد.
10) تخم کتان: این دانه‌های روغنی کوچک، منبعی غنی از امگا  هستند و می‌توانند باعث شوند آسوده‌تر و راحت‌تر به خواب بروید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

تيرگي دور چشم در افرادي که بيشتر دچار استرس‌هاي عصبي مي‌شوند و افرادي که کم خواب اند و تغذيه نامناسب دارند، بيشتر مشاهده مي‌شود. همچنين مصرف الکل و به خصوص مصرف سيگار باعث کند شدن جريان گردش خون و تيرگي دور چشم‌ها مي‌شود.زمينه اصلي تيرگي دور چشم‌ها ژنتيکي و ارثي است که از دوران کودکي به طور ضعيف در فرد وجود دارد و پس از دوران بلوغ و شروع ترشح هورمون‌هاي جنسي افزايش پيدا مي‌کند.

.در برخي موارد بيماري‌هاي قلبي، کبدي و کليوي اگر مزمن باشد (نه حاد) در کند شدن گردش خون تاثير مي‌گذارد.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

کرفس، گياهي است که معمولاً درمناطق مديترانه اي کشت مي شود.از اين گياه که طعم شوري دارد، به عنوان ماده افزودني در تهيه سوپ و آب ميوه استفاده مي شود.
* به نقل از سايت «ehow» کرفس ميزان زيادي هورمون گياهي و روغن طبيعي دارد که به عملکرد سيستم مرکزي عصبي کمک مي کند.* آب آن تسکين دهنده است.* آب کرفس سموم بدن را کاهش مي دهد و در نتيجه احتمال تشکيل سنگ کليه و کيسه صفرا را کاهش مي دهد. تشکيل اين سنگ ها در مواردي به عفونت يا بيماري عضو منجر مي شود.* ويتامين C موجود در کرفس باعث حفظ سلامت سيستم ايمني بدن مي شود.
* خاصيت ضد التهابي دارد و ناراحتي هاي مربوط به التهاب مانند آرتريت را درمان مي کند.
* «کوما رينز» موجود در آن براي پيش گيري از سرطان موثر است.* «فيتاليدز» اين گياه با افزايش ترشح اسيد صفرا، ميزان کلسترول را کاهش مي دهد.

* «فيتاليدز» موجود در آن با شل کردن عضله و گشاد شدن رگ ها، فشار خون را کاهش مي دهد. کلسيم، منيزيم و پتاسيم موجود در آن فشار خون را تنظيم مي کند.* از آنجا که کرفس کم کالري و سرشار از فيبر است، به کاهش وزن کمک مي کند

[ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:خواص کرفس,کرفس,خواص,خواص سبزیجات,کرفس, ] [ 18:20 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

سبوس گندم، فيبر غذايي است که در آب حل نمي شود بلکه آب را جذب مي کند و در سيستم گوارش به عنوان حجم دهنده عمل مي کند.

* با افزودن حجم مدفوع، روده ها را نرم مي کند و باعث مي شود مواد دفعي به آساني عبور کند.* به نقل از سايت «هلث مد» سبوس گندم، سموم بدن را دفع مي کند و ميزان ماده شيميايي سمي را در بدن کاهش مي دهد.* از بواسير پيش گيري مي کند. * نتايج بررسي ها نشان مي دهد، مصرف سبوس گندم ميزان ابتلا به کلسترول، سرطان سينه، بيماري کيسه صفرا و ديابت نوع۲ را کاهش مي دهد.* سبوس گندم غني از پروتئين است.* ويتامين B موجود در آن، نقش مهمي در حفظ سلامت سيستم عصب و توليد هورمون، آنزيم، پروتئين و تقويت سيستم ايمني بدن دارد. * ميزان قندخون را کنترل مي کند. * با ترکيب شدن با آب، حجم مواد موجود در روده ها را افزايش مي دهد و باعث احساس سيري مي شود.
[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:سبوس گندم,خواص سبوس گندم,سبوس,خواص سبوس,سبوس,گندم,سبوس گندم, ] [ 18:12 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 125
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 2633
بازدید کل : 316404
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1